W obecnych czasach niemal nikt nie wyobraża sobie życia bez social mediów. Coraz więcej firm jest w stanie wykorzystywać to coraz bardziej skutecznie dzięki ogromnemu potencjałowi reklamowemu przy stosunkowo niewielkich nakładach kosztów. Samodzielna kampania reklamowa to jednak trudna sprawa ze względu na to, iż każdy z tychże portali posiada unikalny i stale aktualizowany algorytm. Bez śledzenia wszystkich aktualizacji i zmian docieranie do klientów jest bardzo utrudnione.
Gdzie szukać specjalisty od social media?
Przede wszystkim powinniśmy przejrzeć oferty agencji marketingowych. Po pierwsze umowa bardzo często chroni nas przed brakiem efektów, po drugie natomiast otrzymać można fakturę VAT. Ponadto też w przypadku choroby lub innych przypadków losowych nie jesteśmy zdani na jedną osobę, a dowolna osoba z zespołu zastąpi dedykowanego nam specjalistę. Wśród freelancerów również można znaleźć osoby sprawdzone, jednakże pojawiają się wspomniane wcześniej problemy, a także to, że taka osoba jednocześnie zajmuje się nawet kilkunastoma kampaniami. Do mniejszych kampanii będzie to jednak rozwiązanie optymalne pod względem kosztów.
Ile kosztuje kampania w social mediach?
To pytanie nurtuje najbardziej każdego, kto dopiero zastanawia się nad propagowaniem swojej marki wśród klientów za pośrednictwem portali takich jak Facebook czy Instagram. Jednoznaczna odpowiedź na to pytanie jest niemożliwa. Na cenę składa się szereg czynników takich jak obecna wielkość fanpage lub profilu, działania podejmowane przez konkurencję i branża. Kiedy nasi konkurenci wydają wiele tysięcy złotych miesięcznie na swoje kampanie, to nawet przy bardzo dobrym zarządzaniu i innowacyjnych pomysłach naszego marketingowca nie znajdziemy sposobu na obniżenie kosztów do kilkuset złotych miesięcznie. Jednakże lokalne firmy o niewielkiej skali działalności mogą jak najbardziej prowadzić kampanie o trzycyfrowym budżecie. Dodatkowym plusem może być także zorganizowanie konkursu, w którym to do wygrania będą produkty lub vouchery na usługi firmy.
Przewaga social mediów nad innymi formami docierania do klientów
Doświadczona agencja reklamowa, która to od wielu lat zajmuje się promowaniem produktów w mediach społecznościowych, dzięki odpowiedniemu dobraniu strategii, jest w stanie docierać do wielu potencjalnych klientów szybko i skutecznie. Przede wszystkim nie musimy tutaj budować grupy potencjalnych odbiorców i zbierać ich danych, oni wszyscy są już na tych portalach, trzeba jedynie do nich dotrzeć. Optymalizacja tagów, opisów i zdjęć pozwala zaistnieć jako propozycja dla wielu przyszłych klientów, a dzięki zachęceniu do interakcji, sami użytkownicy skuszeni potencjalną wygraną podadzą nasz profil swoim znajomym poprzez udostępnianie lub oznaczanie ich. Dostajemy zatem gotowe narzędzie, od kwalifikacji osoby obsługującej zależy skuteczność wykorzystania.