Pewnie nie raz się zastanawiałeś czym jest Inbound marketing, to nic innego jak strategia marketingowa. Opiera się ona na podejmowaniu takowych działań, które to doprowadzą do tego by klient nas sam znalazł. Podstawowymi elementami tej strategii jest przywiązanie do marki, statystyki strony, konwersja oraz mierzenie naszej efektywności.
O tym że inbound marketing to przyszłość może świadczyć zainteresowanie tym tematem zarówno w Polsce ale i na zagranicznych konferencjach. Z roku na rok na konferencji w Bostonie organizowanej przez HubSpot bite są rekordy frekwencji.
Przywiązanie do marki i konwersja
Podstawowym problemem firm, które zwiększyły wejścia na swoją stronę internetową jest zatrzymanie użytkownika co powinno się przeobrazić w zaangażowanie i lojalność wobec marki. By przywiązać takiego użytkownika do naszej marki należy dać mu możliwość interakcji z nami. Dzięki temu masz większą szanse by został on stałym klientem.
Przeobrażenie stałego klienta na konwersję to bardzo łatwe, lecz nie lada zadanie w momencie gdy jest to klient odwiedzający nas pierwszy raz. Istotną rolę odgrywa w tym kwestia kontaktu z klientem, tego jak zaprojektowana jest nasza strona, musi ona dodawać wartości ofercie.
Statystyki stron oraz efektywność
Największą przeszkodą w działaniach jest brak pomysłu jak zwiększyć liczbę wejść na stronę internetową. Najczęściej stawiają na te same źródła co bezpośrednia konkurencja. Oczywiście nie zawsze bo muszą przeskoczyć konkurencję. A do tego należy stworzyć lepsze kreacje graficzne, ulepszyć stronę itp. Istotną kwestią są również działania SEO w ramach content marketingu.
Mierzenie efektywności naszych działań to podstawy do zrozumienia jakie kanały są dla nas najlepsze. W oparciu o takie dane powinno się tworzyć kampanie nastawione na jak najwyższe ROI. To bardzo ważne jeżeli chcemy rosnąć ale zachowując niskie koszta pozyskania klienta.
Ale jak się za to zabrać?
Zalet i wad marketingu inbound i outbound jest wiele, dlatego warto zainteresować się publikacją pt. Kiedy robić inbound, a kiedy outbound? Dzięki niej dowiesz się jak zabrać się za ten temat. Oraz na jaki tym marketingu powinieneś się zdecydować.
Pokaże Ci poniżej kilka przykładowych działań w różnych dyscyplinach swojej działalności. Zarówno marketingowej jak i eksperckiej.
Weźmy taką agencję seo, prowadzi ona bloga eksperckiego w ramach którego wspierają go optymalizacją i pozycjonowaniem. Ale również prowadzą działania PR pokazując swoją eksperckość na zewnątrz, do klientów, występują na konferencjach.