Wśród nowych zawodów, które w ostatnich latach szturmem zdobywają rynek pracy, znajduje się stanowisko copywritera. Taka profesja znana jest od lat, ale dopiero niedawno zyskała wyraźnie na znaczeniu.

Copywriter to najprościej mówiąc osoba tworząca teksty na zlecenie. Mogą to być teksty reklamowe, wykorzystywane do pozycjonowania stron internetowych, teksty na strony www, czy też artykuły tematyczne. Trudno w sposób jednoznaczny określić zakres działalności copywritera. Niemniej jednak, copywriter tworzy teksty unikalne i wartościowe, z założonej tematyki. Podejmuje się zleceń tworzenia i redakcji różnorodnych tekstów. Tworzy też scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych, hasła i slogany reklamujące usługi, produkty i firmy, a także zajmuje się tzw. namingiem.

Naming podejmowany przez copywritera polega na kreacji nazwy dla marki produktu, usługi lub przedsiębiorstwa. Osoba chcąca zostać copywriterem powinna charakteryzować się umiejętnościami poprawnego konstruowania zdań, tzw. lekkim piórem, znajomością gramatyki, ortografii i stylistyki danego języka. Dodatkowo, powinna mieć wyobraźnię, która pozwoli jej na tworzenie tekstów.

Dobrze by było, aby copywriter posiadał wszechstronną wiedzę dotyczącą marketingu i promocji, jak również wiedzę z zakresu perswazji. Stanie się to pomocne w tworzeniu wartościowych tekstów reklamowych, na ulotki, foldery, czy też na strony internetowe. Copywriter podejmuje się również zleceń z zakresu korekty i redakcji tekstów, a nawet całych, kilkuset stronicowych książek.

Leave a comment