Instagram jako narzędzie marketingu jest doskonałą alternatywą dla innych portali. Od dawna przestał być miejscem tylko dla młodzieży. Doskonałe zdjęcie potrafi zdziałać znacznie więcej niż tekst a portal nie tnie zasięgu i nie każe opłacić żadnych dostępów czy też reklam. Marketing jest całkowicie za darmo, jednak należy pamiętać, że też trzeba poświęcić dla niego dużo czasu.

Czym jest Instagram?

Portal przygotowany został, aby dodawać zdjęcia. Wszystkie jednej wielkości sprawiają, że nikt nie ma przewagi a dodatkowe filtry dostępne za darmo pomagają poprawić zdjęcia do pożądanego efektu. Przyciąganie do zdjęć i profili zależy więc tylko od umiejętności zrobienia zdjęcia lub pomysłu jego poprawienia. Jeśli zdjęcie okaże się za duże jest możliwość automatycznego przycięcia w aplikacji przez co nie trzeba posługiwać się dodatkowymi programami.

Jakie są metody promocji?

Instagram działa na zasadzie hasztagów. Są wykorzystywane, aby oznaczyć kategorie zdjęcia. Klikając na oznaczenie #kosmetyki można ujrzeć zdjęcia osób prywatnych a także marketingowców lub firm, którzy próbują zachęcić do odwiedzenia ich profilu. Dzięki temu, każdy z użytkowników ma jednakowe szanse na promocję swojego zdjęcia. Możliwości jednak jest więcej. Można za pomocą Instagrama zrobić całą kampanie marketingową lub reklamę jednego zdjęcia (produktu). Opcji zapłaty jest kilka oraz możliwości promocyjnych także. Do wyboru jest czas i budżet reklamy co sprawia, że portal może być dostępny na każdą kieszeń.

Promocja i jej brak

Aby zdjęcie w serwisie funkcjonowało tak jak tego chcemy, musimy dostosować się do portalu i zauważyć, że hasztagi bez sensu lub odmienione nienaturalne są pozbawione zasad SEO, a co za tym idzie nie pozawalają na znalezienie zdjęć. Zagracające i bezcelowe słowa użyte w hasztagach nie przynoszą korzyści a nawet są negatywne w skutkach (brak wyszukiwania zdjęcia i profilu). Najlepiej oznaczać hasztagi, które są kluczowe dla zdjęcia i oznaczają coś konkretnego. Należy pamiętać, że Instagram to społeczność ludzi prywatnych więc zależy im na oglądaniu zdjęć przejrzystych i wyszukiwaniu tego co chcą zobaczyć. Nawet najlepiej zrobiona reklama może się nie spodobać i całe przedsięwzięcie może zostać niewykorzystane.

Leave a comment