Nawet najlepszy pomysł na biznes czy firma oferująca produkty bardzo dobrej jakości bez odpowiedniego marketingu, nie ma co liczyć na spory sukces. Nie ma się co oszukiwać, w dzisiejszych czasach to właśnie internet jest miejscem, w którym możemy zdziałać najwięcej. W niektórych wypadkach nie musimy nawet wydawać pieniędzy, aby nasza firma została zauważona oraz zyskała konkretnych klientów. Tak naprawdę dla początkującego przedsiębiorstwa internet jest jedyną strefą, w której można się pokazać. Dlaczego tak jest? Żadna nowa firma nie ma setek tysięcy na promocję w social media czy reklamy telewizyjne, dlatego takie przedsiębiorstwa muszą samodzielnie posiłkować się internetem.
Blog i content marketing
Jeśli chcemy, aby nasza strona internetowa była dobrze pozycjonowana przez Google, musimy przyłożyć znaczącą uwagę do treści, jakie na niej umieszczamy. Dobre, wartościowe teksty blogowe czy rzetelne oraz składne opisy kategorii i produktów sprawią, że Google umieści taką stroną naprawdę wysoko. Odpowiednia pozycja po wyszukiwaniu sprawi, że liczba użytkowników natychmiastowo wzrośnie, dokładnie tak samo, jak popularność naszej witryny. Samodzielne pisanie ambitnych informacji o swoich usługach czy wyrobach nie powinno być zbyt wymagające, gdyż każdy z nas ma największe pojęcie właśnie o swojej ofercie.
Strona internetowa to nie wszystko
W sporej większości przypadków sama strona internetowa nie jest wystarczająca, a jej właściciele muszą szukać innych środków promocji. Jakich? Chodzi oczywiście o social media. Media społecznościowe to dar od programistów, dzięki któremu mamy możliwość dotarcia do osób z wszystkich zakątków świata, zaledwie w kilka sekund. W sytuacjach, kiedy grono odbiorców to osoby młode, takie działanie może mieć zadziwiająco dobre skutki. Aktywność na takich portalach jak Facebook, Twitter czy Instagram to podstawa.
Google AdWords
W początkowych fazach pozycjonowania warto zainteresować się Google AdWords. Jednorazowa kampania pozwoli nam sprawdzić, czy mamy jakąkolwiek możliwość dojścia do potencjalnych klientów wykorzystując płatne rezultaty wyszukiwania. Dlaczego warto próbować jedynie raz? Jako osoby początkujące nie mamy większego pojęcia na temat tej usługi, dlatego nie warto wydawać pieniędzy bez sensu. Stworzenie takiej kampanii skutkuje wydaniem nawet 500 zł, dlatego trzeba dobrze ją przemyśleć.
Jednak pierwsza kampania może pozwolić na uzyskanie informacji o tym, jakie frazy wyszukują użytkownicy, a co istotniejsze, z jaką częstotliwością. Możemy także dowiedzieć się, czy konkretne frazy kluczowe cieszą się dużą, czy raczej małą popularnością. W przypadku, kiedy dowiemy się, że naszym oponentami są takie korporacje jak np. Allegro, to raczej nie ma sensu. Takie przedsiębiorstwo dysponują milionami, które przeznaczają na marketing, dlatego nasze wyniki będą spychane w dół.
Grupa odbiorców
Jeszcze przy tworzeniu firmy, większość z nas myślała o swoim idealnym kliencie. Każdy z nas poświęcił na takie dumanie przynajmniej kilka minut. Odpowiednie określenie grupy docelowej jest niezwykle ważne, dlatego powinniśmy się do tego przyłożyć i wykonać to zadanie porządnie.
Stopka w e-mailu
Zastanówmy się, ile wysyłamy dzienni e-maili. Dwadzieścia, trzydzieści, a może więcej? Nie wykorzystywanie ich potencjału to błąd. W związku z tym warto stworzyć profesjonalną, elegancko wyglądającą stopkę odpowiedzialną za promocję naszej firmy. Z czasem możemy ją zmienić. Warto zawierać w niej informacje o wszelkich promocjach czy wydarzeniach. Nie możemy zapomnieć o takich podstawach jak link, który umożliwi, bezpośrednie dostanie się na naszą witrynę, czy numer telefonu.
Google Maps
Pewnie każdy z nas zwrócił uwagę na to, że Google pokazuje konkretne wyniki w wyszukiwarce, w zależności od tego, gdzie się znajdujemy. Mówiąc prosto, osoby mieszkająca w Warszawie będą miały inne witryny w Top 10 niż te, które pochodzą z Wrocławia. Mimo faktu, że obie wpiszą dokładnie tę samą frazę. Identycznie sprawa wygląda, jeśli chodzi o Google Maps. Jest to w pełni logiczne, gdyż kto chciałby oglądać zabytki we Wrocławiu, kiedy właśnie jest w Warszawie?
Powyższe sposoby to jedynie wierzchołek góry lodowej tego, co internet nam umożliwia. Najważniejszym zadaniem, każdego właściciela firmy jest ich testowanie. Dlaczego? Gdyż jeden sposób może okazać się kompletną wtopą, a drugi spowodować wiele dobrego. Marketing internetowy przynosi tysiącom ludzi sporo dobrego, dlatego warto solidnie się za niego zabrać.